Subject: Vahtraste küla Pihlaka ja Vare katastriüksuste detailplaneeringu kehtestamine
From: Maa- ja planeeringunõunik <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 14:09:10 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Vastavalt planeerimisseaduse § 139 lg 6 p 4 teavitame, et Muhu
Vallavolikogu kehtestas 16.10.2024. a otsusega nr 169 Vahtraste küla
Pihlaka ja Vare katastriüksuste detailplaneeringu. Detailplaneeringu
kehtestamise otsus on lisatud käesolevale kirjale.

Planeeringuala hõlmab Muhu vallas Vahtraste külas asuvaid Pihlaka
(47801:003:0537) ja Vare (47801:003:0538) katastriüksuseid. Planeeringuala
suurus on ligikaudu 2,48 ha.

Detailplaneeringu eesmärgiks on katastriüksustele elamu ja kõrvalhoonete
rajamine ning ehituskeeluvööndi vähendamine kavandatud tegevuse
võimaldamiseks. Tulenevalt ehituskeeluvööndi vähendamisest on tegemist
üldplaneeringut muutva detailplaneeringuga.

Planeeringuga määratakse katastriüksuste ehitusõigus ja arhitektuursed
tingimused elamute ja kõrvalhoonete rajamiseks, katastriüksuste
sihtotstarbed, liikluskorralduse põhimõtted, tehnovõrkude, trasside ja
tehnorajatiste asukohad, haljastuse põhimõtted ja ulatus, seadustest ja
teistest õigusaktidest tulenevate kitsenduste ja servituutide ulatus jms
ning seatakse keskkonnatingimused planeeringuga kavandatu elluviimiseks.

Detailplaneeringuga ei nähta ette olemasolevate katastriüksuste jagamist.
Krundid moodustatakse olemasolevate maaüksuste piirides. Olemasolevatele
katastriüksustele nähakse ette mõlemale ühe hoonestusala moodustamist.
Mõlemale hoonestusalale on lubatud rajada elamu ja kuni 3 abihoonet,
ehitisealuse pindalaga kokku kuni 400 m2. Planeeritav maa kasutamise
peamine sihtotstarve on üksikelamumaa, kuid ettevõtluse soodustamiseks ja
elukoha lähedale töökohtade loomiseks võib elamuga ühte kompleksi kuuluda
majutushoone otstarbega ehitis. Lähtuvalt maa kasutusotstarbest määratakse
katastriüksuste sihtotstarbeks 90% elamumaa ja 10% ulatuses ärimaa
kõrvalsihtotstarve.

Vare maaüksusel olemasolevad ebaseaduslik suvemaja ja katusealune on ette
nähtud likvideerida lammutamise teel.

Katastriüksuste veevarustus on kavandatud kahe krundi peale ühise
puurkaevu kaudu. Reovee käitlemiseks on katastriüksustele kavandatud
bioloogilised omapuhastid, kuid alternatiivse lahendusena on lubatud ka
kinniste kogumismahutite paigaldamine.

Detailplaneeringuga tehakse ettepanek ranna ehituskeeluvööndi
vähendamiseks Vare maaüksusel hoonestusala ja kavandatava juurdepääsutee
ulatuses.

Detailplaneeringu elluviimisega ei kaasne eeldatavalt piirkonnale olulisi
mõjusid.

Kehtestatud detailplaneeringu materjalidega on võimalik tutvuda valla
kodulehel www.muhu.ee/kehtestatud-detailplaneeringud.

Täiendav info tel 453 0680, [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Pille Tamm

maa- ja planeeringuspetsialist

Muhu vald | Keskuse, Liiva küla 94701

Tel: +372 453 0680

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.muhu.ee/> www.muhu.ee